ODMĚŇUJTE ZÁKAZNÍKY VĚDOMĚ
Už teď určitě odměňujete vaše klienty. Někdo skvělou kávou, drobným dárkem k narozeninám nebo při větší útratě a nebo květinou k MDŽ...
Jak jsme vám před vánocemi slibovali, přinášíme nová témata! Dnes otevřeme téma DESIGN SALONU a vrhneme se na světlo. V prvním díle seriálu se podíváme, jak světlo vybrat a podle čeho se orientovat.
Dříve se světlo na salonu moc neřešilo. Nějak bylo v prostoru navrženo a vy jste se prostě nastěhovali a začali pracovat. V létě to šlo, ale v zimě, kdy se stmívá již dříve, to bylo horší. Klientky v zrcadlech neviděly skutečnou barvu, kterou jste jim vykouzlili. Chodilo se před salon na denní světlo nebo na toaletu, kde bylo světlo "lepší" a "věrohodnější". Někdy zase oslňovalo klienty příliš do očí nebo vy jste si sami stínili. Poznáváte se?
I když výběr světel doporučujeme přenechat zkušenému odborníkovi, který zajistí dostatečné osvětlení prostor a splnění zákonných norem, je dobré znát tyto parametry, které vám pomohou doladit světlo ve vašem salonu k dokonalosti.
"K" - KELVIN VÁM ŘÍKÁ TEPLÉ/STUDENÉ REPEKTIVE BÍLÉ/ŽLUTÉ
Jakou "barevnou teplotu" žárovka nebo jiný zdroj má, vám prozradí číslo s označením K (Kelvin). Při výběru světla pro vaši obsluhu bude klíčové, aby se klientka viděla tak, jak skutečně vypadá! Proto budete potřebovat "přirozené světlo". Nic, co jde do modra - představte si jak by asi vypadal melír pod tímto světlem (lehce do zelena), ale také nic co by šlo do žluta - melír by "chytal" nádechy zrzavé. Tedy řešením je střed, který se nachází uprostřed stupnice tzv. TEPLOTY CHROMATIČNOST, kterou vidíte dole na obrázku. Pro obsluhy tedy neuděláte chybu, když sáhnete po označení 4 000 K, což je "nejběžnější zářivka podobná dennímu světlu".
Asi to znáte z obchodů. Krásná červená jablka, jahody nebo hovězí maso se zdá krásně červené v pultě, kde je vystaveno. Stačí ale odejít a podívat se pod běžným světlem a už tak červené nejsou. Za tímto trikem stojí INDEX PODÁNÍ BAREV "Ra" někdy také označovaný jako CRI samotné žárovky. Nejčastější jsou tyto údaje:
Pro salon neuděláte chybu když zvolíte Ra v rozmezí 80-90. Vyšší hodnoty by vám už odstíny barev na vlasech vašich klientek zkreslovaly, nižší by byly zase mdlé.
Obrázek níže nám ukazuje CRI a teplotu zdroje v praxi. Při CRI 100 je barva stejného jablka velmi "šťavnatá" a při nízké hodnotě CRI 70 je "mdlá". Dívka s květinou je zase zobrazena pod "teplým" (warm) světlem, neutrálním (neutral) až studeným (cold). Vidíte, že teplé světlo přidává žluté odstíny, zatímco studené dodává více modrých odstínů. A to rozhodně na vlasech vašich klientů vidět nechcete.
Výkon žárovky - světelná energie, kterou zdroj vyzáří za 1 sekundu. Tento výkon nám ukazuje, jak silně bude světelný zdroj svítit. U klasických žárovek se uvádí ve Wattech (W). U LED žárovek se uvádí v podobě světelného toku, udávaného v lumen (lm). Čím více lumenů, tím jasnější světlo je. Převodní tabulka vypadá takto:
Pokud potřebujete například vyměnit 100 Wattovou žárovku, zvolte LED s 1350 Lumeny.
Článek jsme pro vás připravili ve spolupráci s Divizí Profesionálních Produktů L'Oréal a s firmou Philips Lightning. Pokud byste hledali profesionály, kteří umí udělat světlený projekt a poradit s nákupem osvětlení, zkuste se obrátit na SMS elektro. Mají pobočky po celé republice. Pokud pracujete se značkami L'Oréal Professionnel, Kérastase, Matrix nebo Redken, neváhejte kontaktovat vašeho business partnera pro více informací ke stažení z L'Oréal Proshop.
Příště se podíváme na umístění osvětlení v jednotlivých zónách salonu.
Už teď určitě odměňujete vaše klienty. Někdo skvělou kávou, drobným dárkem k narozeninám nebo při větší útratě a nebo květinou k MDŽ...
Čas v karanténě běží, spousta klientek už ze zoufalství kvůli svým vlasům šilhá po drogerii....a netrpělivě vyhlíží znovuotevření kadeřnických salonů a návštěvu svého oblíbeného kadeřníka.