FUNGOVÁNÍ SALONŮ OD ČERVENCE 

21.06.2021

AKTUALIZACE 21.6.2021 17:00: K rozvolnění dojde o týden dříve, nově budou platit podmínky již od 26.6.2021. Čekáme na plné znění nového MIMOŘÁDNÉHO NAŘÍZENÍ. 

LÉTO VE ZNAMENÍ ROZVOLŇOVÁNÍ 

Původně od 1. července, nově již od 26.6. vstoupí v platnost nové Mimořádné opatření, které rozvolní některé podmínky, pojďme se na ně podívat. Nově například nebude nutné vést evidenci zákazníků, pracovat jen na jednom zákazníkovi. Zároveň 30. červnem o půlnoci skončí povinnost testování samotných kadeřníků, které bylo povinné od března. 

CO BUDE PLATIT - Ve zkratce:

  • ochrana dýchacích cest respirátorem
  • test pro zákazníky  
  • v provozovně se nepřipustí přítomnost více zákazníků, než je 1 zákazník na 10 m 2 prodejní plochy (dříve 15 metrů čtverečních)
  • rozestup mezi zákazníky 2 metry (bez změny) 
  • dezinfekční prostředky
  • informační oznámení

Níže najdete plné znění pro všechny provozovny a dodatečné úpravy pro kadeřnictví. 

PLNÉ ZNĚNÍ PRO KADEŘNICKÉ SALONY

podle § 2 odst. 2 písm. c) zákona č. 94/2021 Sb. stanovují vedle podmínek uvedených v bodu I/1 další podmínky pro provoz holičství, kadeřnictví, pedikúry, manikúry, solárií, kosmetických, masérských a obdobných regeneračních nebo rekondičních služeb a provozování živnosti, při níž je porušována integrita kůže, tak, že:

  • a) mezi místy, kde jsou zákazníkům poskytovány služby (např. křesla v holičství a kadeřnictví), je vzdálenost alespoň 2 metry, 
  • b) služby lze poskytnout pouze zákazníkovi, který nevykazuje klinické příznaky onemocnění covid-19 a, s výjimkou dětí do dovršení 6 let věku, splňuje podmínky stanovené v bodu I/16; provozovateli se nařizuje u zákazníka před zahájením poskytování služby splnění podmínek kontrolovat a zákazníkovi se nařizuje mu splnění podmínek podle bodu I/16 prokázat; v případě, že zákazník splnění podmínek podle bodu I/16 neprokáže, je provozovatel povinen takovému zákazníkovi službu neposkytnout,

JAK SE MUSÍ ZÁKAZNÍK PROKÁZAT

Jsou stanoveny následující podmínky pro vstup osob ( nejčastěji se v salonech budou objevovat zákazníci s PCR testy od zaměstnavatelů, očkovacími průkazy nebo si udělají Antigenní test na místě):

  •  a) osoba absolvovala nejdéle před 7 dny RT-PCR vyšetření na přítomnost viru SARS-CoV-2 s negativním výsledkem, nebo
  •  b) osoba absolvovala nejdéle před 72 hodinami POC test na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 s negativním výsledkem, nebo
  •  c) osoba byla očkována proti onemocnění covid-19 a doloží národním certifikátem o provedeném očkování  s tím, že u očkování uplynulo: i) od aplikace první dávky očkovací látky nejméně 22 dní, ale ne více než 90 dní, pokud nebyla aplikována druhá dávka, ii) od aplikace první dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle SPC nejméně 22 dní, ale ne více než 9 měsíců, pokud byla aplikována druhá dávka, nebo
  • d) osoba prodělala laboratorně potvrzené onemocnění covid-19, uplynula u ní doba izolace podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví a od prvního pozitivního POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 nebo RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 180 dní, nebo
  •  e) osoba na místě podstoupí preventivní antigenní test na stanovení přítomnosti antigenu viru SARS-CoV-2, který je určen pro sebetestování nebo povolený Ministerstvem zdravotnictví k použití laickou osobou, s negativním výsledkem, nebo 
  • f) osoba absolvovala v rámci povinného testování zaměstnanců stanoveného jiným mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví nejdéle před 72 hodinami test na stanovení přítomnosti antigenu viru SARS-CoV-2, který je určen pro sebetestování nebo povolený Ministerstvem zdravotnictví k použití laickou osobou a byl osobě poskytnut jejím zaměstnavatelem, s negativním výsledkem; tato skutečnost se dokládá potvrzením od zaměstnavatele nebo čestným prohlášením, nebo
  •  g) osoba ve škole nebo školském zařízení absolvovala podle jiného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví nejdéle před 72 hodinami test na stanovení přítomnosti antigenu viru SARS-CoV-2, který je určen pro sebetestování nebo povolený Ministerstvem zdravotnictví k použití laickou osobou, s negativním výsledkem, tato skutečnost se dokládá čestným prohlášením, resp. čestným prohlášením zákonného zástupce osoby nebo potvrzením školy

CO PLATÍ PRO VŠECHNY PROVOZOVNY A TEDY I PRO SALONY

.podle § 2 odst. 2 písm. b), c) a i) zákona č. 94/2021 Sb. a § 69 odst. 1 písm. i) zákona č. 258/2000 Sb., jde-li o provoz v maloobchodních prodejnách zboží a služeb a provozovnách těchto služeb, s výjimkou činností uvedených v bodu I/11 a vozidel taxislužby nebo jiné individuální smluvní přepravy osob, a provoz knihoven, nařizuje provozovateli dodržovat následující pravidla: 
  • a) v provozovně nepřipustí přítomnost více zákazníků, než je 1 zákazník na 10 m 2 prodejní plochy; v případě provozovny s prodejní plochou menší než 10 m 2 se toto omezení nevztahuje na dítě mladší 15 let doprovázející zákazníka a na doprovod zákazníka, který je držitelem průkazu osoby se zdravotním postižením; v případě ostatních provozoven se toto omezení nevztahuje na dítě mladší 6 let doprovázející zákazníka,
  •  b) aktivně brání tomu, aby se zákazníci zdržovali v kratších vzdálenostech, než jsou 2 metry, nejde-li o členy domácnosti, 
  • c) zajistí řízení front čekajících zákazníků, a to jak uvnitř, tak před provozovnou, zejména za pomoci označení prostoru pro čekání a umístění značek pro minimální rozestupy mezi zákazníky (minimální rozestupy 2 metry), přičemž zákazník, který je držitelem průkazu osoby se zdravotním postižením, má právo přednostního nákupu,
  • d) umístí dezinfekční prostředky u často dotýkaných předmětů (především kliky, zábradlí, nákupní vozíky) tak, aby byly k dispozici pro zaměstnance i zákazníky provozoven a mohly být využívány k pravidelné dezinfekci,
  • e) zajistí informování zákazníků o výše uvedených pravidlech, a to zejména prostřednictvím informačních plakátů u vstupu a v provozovně, popřípadě sdělováním pravidel reproduktory v provozovně, 
  • f) zajistí maximální možnou cirkulaci vzduchu s nasáváním venkovního vzduchu (větrání nebo klimatizace) bez recirkulace vzduchu v objektu, 
  • g) v případě osoby, která veze kočárek s dítětem, nesmí provozovatel vyžadovat, aby pro nákup používala nákupní vozík, a dítě v kočárku se nezapočítá do celkového dovoleného počtu osob na prodejní plochu, s tím, že prodejní plochou se rozumí část provozovny, která je určena pro prodej a vystavení zboží, tj. celková plocha, kam zákazníci mají přístup, včetně zkušebních místností, plocha zabraná prodejními pulty a výklady, plocha za prodejními pulty, kterou používají prodavači; do prodejní plochy se nezahrnují kanceláře, sklady a přípravny, dílny, schodiště, šatny a jiné společenské prostory,

KOMUNIKUJTE SE ZÁKAZNÍKY

Nezapomínejte pravidelně komunikovat se zákazníky na sociálních sítích a informovat je o tom, jak to u vás na salonu bude probíhat. Můžete si stáhnout sadu postů připravenou divizí profesionálních produktů L'Oréal ZDE nebo si vytvořit vlastní například na stránkách www.canva.com 

Do vaší výlohy, na recepci nebo do zázemí si můžete vytisknout tyto informační materiály (pokud je samozřejmě dodržujete :-)) a informovat své zákazníky, jak to požaduje nařízení vlády. 


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY NA NAŠEM BLOGU

Přečtěte si jako první, co je nového

Zajímá vás, jak na online marketing, aby vám přilákal nové zákazníky? Kolik by to vlastně stálo, kdyby se vám o sítě staral někdo jiný nebo na kolik přijde dobře udělaná reklama? Pak čtěte dál nebo se rovnou podívejte se na stream ZDE, kam si Adam Ježek pozval zástupce digitálních agentur. Pro ně je online marketing denním chlebem, tak jako...

Zajímá vás, jak na digitální marketing v kadeřnictví, aby vám přilákal nové zákazníky? Kolik by to vlastně stálo, kdyby se vám o sítě staral někdo jiný nebo kolik stojí reklama? O těchto otázkách si budeme povídat s lidmi přímo z agentur, pro které je digitální marketing denním chlebem tak jako pro vás kadeřničina.