Jak rozvíjet své podnikatelské nápady 

01.07.2020

Možná jste si už několikrát lámali hlavu s tím, jak ozvláštnit a odlišit se od ostatních salonů, jak přijít se skvělou a jedinečnou službou, kterou si klienti zamilují a budou ochotni za ni zaplatit zajímavou cenu. Určitě máte v hlavě spoustu nápadů, které jste ještě nerealizovali protože jste se možná lekli vstupních investic nebo jste si nebyli jistí, jak by na váš nápad reagovali zákazníci.


Možností, jak zjistit úspěšnost a proveditelnost vašich nápadů se nabízí celá řada, ale dnes bychom se rádi zaměřili na jednu metodu a rovnou vám nabídli i bezplatný workshop. Co na to říkáte? Zajímá vás to? Tak pokračujte ve čtení o metodě DESIGN THINKING a neváhejte se registrovat na workshop!

Více o samotné metodě nám prozradila Jana Peffková, která vede projekt workshopů New Generation of Founders, 

·Jano, v čem je metoda Design Thinking jedinečná?

Design thinking je metoda, která vznikla v Americe a její principy využívá také společnost Google při tvorbě nových služeb pro uživatele. Umožňuje např. majitelům kadeřnických salonů pochopit (pomocí hloubkových rozhovorů s uživateli) jaké služby jejich zákazníci hledají a jaká mají očekávání. Na základě zjištění mohou upravit své kadeřnické služby tak, aby plně vyhovovaly potřebám jejich zákazníků. V rozhovorech se svými zákazníky získají cenné informace o tom, jak se u nich v kadeřnictví cítí, co by si přáli změnit a nebo doplnit, aby odcházeli spokojení a hlavně se vraceli.

Máte za sebou již několik workshopů. s různými skupinami. Jano, kdybyste měla říci 3 věci, proč by se manažeři/majitelé kadeřnických salonů měli zúčastnit právě tohoto workshopu?

  • Naučí se jak zjistit od svých klientů jaké služby hledají a jak by jim mohli pomoci v řešení jejich požadavků. To jim přinese větší tržby a stálé zákazníky.

  • Budou vědět jak vytvořit prototyp nové služby, který nemusí být dokonalý. Prototyp slouží k tomu, aby zjistili zájem o novou službu.

  • V rámci práce v týmu se kadeřnice/kadeřníci mohou inspirovat a tím zlepšovat své služby. Často naše workshopy účastníci vnímají jako možnost sdílení.

Já sám jsem se workshopu také zúčastnil a musím uznat, že tato metoda je opravdu skvělá a začal jsem jí sám využívat! Můžete nám ještě přiblížit, jak samotný workshop technicky probíhá, aby si majitelé salonů/manažeři a kadeřníci udělali představu, co je čeká?·

Účast na workshopu vyžaduje aktivní spolupráci po celou dobu, protože se probírané téma naučíte ihned aplikovat. Pracujete ve virtuálních skupinách a vždy se vracíte do hlavní virtuální přednáškové místnosti, kde sdílíte svoje poznatky s trenérem a on s vámi. Ta samotná aktivita během workshopu je to nejdůležitější, protože se naučíte metodu Design Thinking pomocí vlastního zážitku·

Na workshopu se vždy řeší výzvy aktuální pro danou skupinu. Jaké výzvy jsou stanoveny pro tento workshop? 

Pro tento "kadeřnický" workshop jsme ve spolupráci s partnerem, kterým je L'Oréal Divize Profesionálních Produktů, identifikovali například tyto výzvy k řešení:

  • ·Jak získat nové klienty
  • Jak zvýšit spokojenost zákazníků
  • Jak zvýšit průměrnou útratu v salonu
  • Jak motivovat svůj tým
  • Jak využít online pro podporu podnikání
  • Jak na marketing s omezeným rozpočtem

Kdy se tedy workshop uskuteční? 

Workshop proběhne online dne 9.7.2020 od 13:45 do 19:00. Kapacita je omezena na 35 účastníků, takže neváhejte s registrací. Informace o registraci získáte na e-mailové adrese partnera workshopu L'ORÉAL: adam,jezek@loreal.com 



Díky vysokému počtu elektrických spotřebičů na salonu jako jsou fény, kulmy nebo žehličky, které jedou téměř pořád, může průměrný salon spotřebovat ročně okolo 7 000 kWh. Pokud používáte elektřinu i k ohřevu vody může to být i více. Často v salonech najdeme i kondenzační kotle na plyn, které se starají jednak o teplou vodu nebo i o samotné vytápění...