V první řadě si musíte zřídit na webu Úřadu práce účet žadatele, na který vám budou zasílat peníze.
Na webu naleznete vhodný formulář (ve vašem případě tzv. Režim A).
Pokud za vás bude žádost vyřizovat někdo jiný, musí mít k dispozici doklad o zastupování zaměstnavatele formou plné moci.
Budete muset pro všechny vaše zaměstnance (kde uvedete i jejich rodné číslo) předložit vyúčtování vyplacených náhrad mezd, včetně odvodů.
Až žádost vyplníte, automaticky se vygeneruje dohoda s Úřadem práce, kterou ovšem ještě úředníci musí ověřit, pokud v ní budou chyby, budete jí muset vyplnit znovu.
Po schválení vám jí Úřad práce potvrdí a poté již můžete očekávat v řádu dní peníze.
Zdroj: Hospodářská komora
Dále přinášíme přehled nejčastějších chyb, kterých se podnikatelé při žádostech dopouštějí:
Deset nejčastějších chyb v žádostech:
1. Chybějící údaje
Všechna políčka musí být vyplněna. Úředníci se pokoušeli žádost co nejvíce zjednodušit, proto v ní zůstaly jen ty důležité údaje.
2. Špatně vyplněné IČO
Formulář se sice automaticky vyplní podle názvu společnosti, ministryně ale nabádá, abyste si především identifikační číslo své firmy ještě překontrolovali.
3. Chybné číslo účtu
Číslo vašeho bankovního účtu musí být napsáno správně, jinak se nemusíte peněz dočkat. "Pokud se budeme domnívat, že tam něco chybí nebo je tam něco špatně, raději peníze nepošleme," sdělila navíc Maláčová.
4. Chybějící potvrzení o vlastnictví účtu
Aby úředníci věděli, že bankovní účet, na který peníze pošlou, je opravdu váš, potřebují důkaz. Tím může být smlouva o zřízení účtu nebo potvrzení o jeho vedení, které si můžete stáhnout nebo vytisknout z internetového bankovnictví.
5. Pracovní verze
Ještě jednou se ujistěte, že se chystáte poslat finální a ne jen pracovní verzi dokumentu. Ta, která nemá náležité identifikační znaky a podpis, není z pohledu Úřadu práce platná.
6. Chybějící elektronický podpis
Pokud posíláte žádost e-mailem, nesmí v ní chybět váš elektronický podpis. Ten musí být jak pod žádostí, tak dohodou, případně by měla být elektronicky podepsána alespoň celá zpráva.
7. Přejmenovaný dokument
"Až budete dokument ukládat, tak jej, prosím, nepřejmenovávejte. Každý dokument má vygenerovaný název a ten je ojedinělý," vysvětlila ministryně s tím, že název je důležitý pro identifikaci konkrétního žadatele.
8. Posílání dokumentů po jednom
Žádost, dohodu, doklad k účtu a případně plnou moc posílejte najednou. Nemusíte se bát, že datová schránka nebude stačit.
9. Chybějící plná moc
Pokud zmocníte jiného člověka, aby jednal vaším jménem, musíte to také doložit plnou mocí.
10. Zmocnění při použití cizí datové schránky
Podobně jako u deváté chyby i při používání datové schránky, která není psána na vás, musíte přiložit zplnomocnění.
Zdroj: https://www.kurzy.cz/zpravy/539666-lide-v-zadostech-v-ramci-programu-antivirus-chybuji-na-penize-od-statu-cekaji-marne-na-co-si-dat/