KDO CHVÍLI STÁL, STOJÍ OPODÁL: OSLOVUJTE AKTIVNĚ SVOJI KLIENTSKOU ZÁKLADNU

07.05.2021

Máte za sebou první týden, kdy jste zase s radostí mohli přivítat klienty u vás na salonu. Vrhli jste se na opravování barvy a hlavně pekelně dlouhých odrostů. Klientů se zatím hlásí dost a je to pěkná dřina. Určitě vás z toho i pěkně bolí ruce. I přesto, když si večer sednete ke skleničce zkuste se zamyslet, jak to vypadá z vaší klientskou základnou. 

NEUSNOUT NA VAVŘÍNECH

Podle zpráv z "terénu" se začíná projevovat určité přelévání klientů a některé salony hlásí, že jejich diář je ke konci měsíce prázdný. Přinášíme vám pár tipů, jak být proaktivní a diáře si pěkně zaplnit. 

Možná si říkáte, že volat nebo psát svým zákazníkům je zbytečné nebo možná se nechcete vnucovat. Jak ale mohou přemýšlet a často přemýšlí zákazníci? Pojďme se podívat na 2 příběhy:

  • Jirka by už potřeboval ostřihat, má svoji kadeřnici, ale říká si, že stejně první měsíc bude narváno a kadeřnice bude brát hlavně "ženské na barvu". Proto nevolá a zajde si někam bez objednávky, možná zkusí barbershop. Kdyby mu jeho kadeřnice zavolala, šel by hned. 
  • Petronela má také svojí kadeřnici a nikam nevolá, protože nechce "hrát soutěž, kdo se dostane do salonu první". Vyčkává,  je zvyklá, že se jí salon ozve sám a považuje to za luxusní péči o ní.  


VOLEJTE, PIŠTE, KOMUNIKUJTE 

Aha a co když takových klientů je většina? Tak to by bylo lepší jim zavolat, ne?  Buďte proaktivní, zajímejte se o klienta a "stav" jeho vlasů a rovnou nabízejte termín. Vždyť je to vaše zodpovědnost a vizitka, jak se o klienty staráte. Ukázkový telefonát by mohl vypadat například takto: 


  • Dobrý den Petronelo, tady salon Best Salon Ever, u telefonu Daniela, jak se máte? 
  • Díky, fajn to je milé, že se ptáte,
  • Chtěla jsem se zeptat, jak to vypadá s vaším odrostem? Jde to, nebo je to už hodně špatné? 
  • Ale jo, jde to. /  Už potřebuji / Něco jsem si tam napatlala a nic moc...
  • Chtěla jsem vám nabídnout volný termín na příští týden, co vy na to? Hodilo by se vám to?..... Raději si dáme více času, protože to bude o něco náročnější, než jste obvykle zvyklá....

Takovým telefonátem nemůžete nic zkazit, můžete jen získat. A i kdyby klientka termín odmítla, potěší jí, že na ní myslíte. Navíc jí můžete v krátkosti vysvětlit, jak to teď ve vašem salonu ohledně testování funguje a jak se může objednat a ukázat tak, že se nemusí u vás v salonu ničeho bát.

Aktivní můžete být samozřejmě i na vašich sociálních sítích, kam můžete umístit informace o tom, jak se objednat, co máte nového a proč přijít do salonu právě teď. A jestli se nebojíte videa, můžete je pozdravit a provést salonem!  Set s posty na vaše sociální sítě si můžete stáhnout z našeho článku ZDE



Díky vysokému počtu elektrických spotřebičů na salonu jako jsou fény, kulmy nebo žehličky, které jedou téměř pořád, může průměrný salon spotřebovat ročně okolo 7 000 kWh. Pokud používáte elektřinu i k ohřevu vody může to být i více. Často v salonech najdeme i kondenzační kotle na plyn, které se starají jednak o teplou vodu nebo i o samotné vytápění...