SVĚŘTE ONLINE MARKETING PROFÍKŮM

21.07.2021

Zajímá vás, jak na online marketing, aby vám přilákal nové zákazníky? Kolik by to vlastně stálo, kdyby se vám o sítě staral někdo jiný nebo na kolik přijde dobře udělaná reklama? Pak čtěte dál nebo se rovnou podívejte se na stream ZDE, kam si Adam Ježek pozval zástupce digitálních agentur. Pro ně je online marketing denním chlebem, tak jako pro vás kadeřničina. Stream pro vás připravilo Centrum Podpory Kadeřníků ve spolupráci s divizí profesionálních produktů L'Oréal.

Záznam debaty odborníků najdete ke shlédnutí zdarma na vzdělávací platformě L'Oréal Access
Záznam debaty odborníků najdete ke shlédnutí zdarma na vzdělávací platformě L'Oréal Access

Uspět v hlubokých vodách internetu a ulovit tam nové zákazníky si žádá pomoc profíků, kteří tomu rozumějí a dokáží vám pomoci s nastavením vašich sociálních sítí nebo webu. Pojďme se podívat na nejdůležitější otázky, které vy - majitelé, manažeři & kadeřníci v jedné osobě, nejčastěji máte.

JE PRAVDA, ŽE SOCIÁLNÍ SÍTĚ NIC NESTOJÍ?

Je a není. Založení účtů na Facebooku, Instagramu nebo účtu na Google Moje firma je zcela zdarma. Je to první krok k vašemu online marketingu a rozhodně se bez něj už dnes neobejdete. Jediné co vás to bude stát, je váš čas. Vaše příspěvky se zdarma budou zobrazovat lidem, kteří vás už sledují a chodí k vám do salonu. Ale pozor, ne všem. I tak je to je dobře a pomáhá vám to s nimi budovat vztah, informovat je o novinkách a dění u vás v salonu (Jen si vzpomeňte, jakou důležitou roli sehrály v době pandemie, kdy salony byly zavřené, ale vy jste mohli být se svými zákazníky stále ve spojení!).

Jak to ale je, když budete chtít získat nové klienty? Protože na sociálních sítích je obrovské množství uživatelů, vytvořený obsah se neukazuje všem.  Ladislav Šoufek z agentury Fresh Crackers k tomu říká: "Ani kuře zadarmo nehrabe a pokud se chcete do marketingu opřít, je potřeba zainvestovatTo platí hlavně pro placené reklamy, které vyžadují ideálně rozpočet okolo 4 000 Kč, aby reklama měla opravdu efekt. Tyto peníze zaplatíte za "zobrazení" reklamy.”

Aby se reklama zobrazovala těm správným lidem, které do svého salonu chcete nalákat a mluvila jejich jazykem, je potřeba vše pečlivě nastavit a připravit obsah. Přemýšleli jste někdy nad časem, který strávíte  samotnou tvorbou reklamy nebo registrací a vyplňováním údajů  - tedy tvorbou obsahu? "Ono totiž vytvořit kvalitní obsah, tedy vybrat správnou fotku a ideálně ji i vytvořit nebo najmout fotografa popřípadě kameramana, napsat k ní texty, které budou na zákazníky fungovat není záležitost 5 minut a neni to také zadarmo", doplňuje Kristýna Szkanderová za agenturu We Are Signature

NASTAVOVAT REKLAMY POMOCÍ MODRÉHO TLAČÍTKA? ROZHODNĚ NE!

Nastavení reklamy si můžete zkusit sami nebo ho svěřit agentuře. Možná už máte zkušenost s tzv. "modrým tlačítkem na facebooku Propagovat příspěvek", které vám FB nabízí pod každým příspěvkem. Už jste na něj někdy klikli a zaplatili přes kreditku? Skvělé! Udělali jste první krok pro propagaci vašeho salonu. Ale jak k "modrému tlačítku" trefně podotýká Dorota Kajfoszová: "Je to jako když jsem si sama střihala ofinu. To nebyla žádná hitparáda. Ostříhané to sice bylo, ale byla to katastrofa.", dodává s úsměvem. A co tedy používat? Všichni zástupci z agentur se shodli na nástroji Facebook Business Manager, který je k tomu určený a je zdarma. Zároveň, ale Michal Voskár z agentury DigiHive jednoznačně radí, "Pokud si chcete ušetřit nervy a spoustu času, svěřte práci ve Facebook Business Manažeru agentuře. Je to docela náročný nástroj, který se navíc každý měsíc s uvedením novinek výrazně změní.  Agentura vám pomůže s vyhodnocením kampaně a nastavení metrik, podle kterých úspěšnost měřit." Jak se říká, každý by se měl věnovat tomu, v čem je nejlepší, protože tam dosáhne největších úspěchů. 

Toto tlačítko na propagaci příspěvků na Facebooku radí odborníci raději nepoužívat.
Toto tlačítko na propagaci příspěvků na Facebooku radí odborníci raději nepoužívat.

Ceny, za které vám agentury pomohou s nastavením kampaní se liší, tak jako se liší cena střihu v každém salonu. Obecně se dá říci, že budete potřebovat od 4 do 10 tisíc korun, za které vám agentura s tímto vším pomůže a navíc i poradí se samotnou strategií. 

CO MUSÍM JAKO SALON MÍT, ABYCH MOHL ZAČÍT DĚLAT FUNKČNÍ ONLINE MARKETING?  

Základ je samozřejmě mít svůj salon v online světě, tedy vytvořené účty na sociálních sítích, ideálně vlastní webovou prezentaci a také registrovaný salon v katalozích a hlavně ve službě Google Moje Firma. Zároveň, jak dodává Tereza Fisher za We Are Signature: "Kromě té technické přítomnosti je nutné se podívat také na samotný obsah. Častou chybou je, že se firmy rozhodnou natočit třeba skvělé video, pak zacílí reklamu na uživatele, ale už neřeší, co tam uživatel najde za obsah, když na reklamu klikne. Proto je důležité mít kvalitní obsah a zveřejněné všechny informace, které uživatel potřebuje". A pokračuje, že "pokud zacílíte reklamu a na vizuálu bude například blondýnka a klientka bude brunetka, bude chtít vidět ukázky práce, které jí budou bližší. Bude také chtít vidět vzhled salonu nebo tým, který se o ní bude starat.

Pokud zrovna neholdujete technikáliím můžete nechat založení všech profilů včetně webů rovněž agenturám. Počítejte s rozpočtem od 4 do 6 tisíc za sociální sít, kterou vám ale agentura pomůže často i spravovat. Webové stránky vás podle jejich náročnosti přijdou například od 3 do 50 tisíc a bude záležet. co všechno budete chtít, aby uměly. Opět si je můžete založit a zaregistrovat sami nebo to svěřit odborníkům.

NEZAPOMÍNEJTE, ŽE ONLINE MARKETING NENÍ JEN JEDNOSTRANNÁ KOMUNIKACE

Pokud rozjedete kampaň, musíte počítat s tím, že vzniknou dotazy. Některé můžete odbavit přímo na dané platformě pomocí "Nejčastějších dotazů", ale dotazům na messengeru se prostě nevyhnete. Dorota Kajfoszová k tomu dodává: "Samozřejmě systém vám pomůže, odešle automatické odpovědi. Například, že se teď hned nemůžete odpovědi věnovat a že se ozvete, jakmile to půjde. Hlavní je, aby kadeřník nebo recepční začal komunikovat. Tím začnou vytvářet vztah se zákazníkem a to vidím jako velmi důležité." Možná se ptáte jestli je možné přenechat zodpovídání dotazů samotné agentuře. Ze zkušeností agentury We Are Signature ale vyplývá, že to není vždy úplně možné a jak Kristýna Szanderová doplňuje, "Většinou se jedná o velmi odborné dotazy, na které dokáže odpovědět opravdu jen kadeřník. Takže bychom určitě nedoporučovali jít cestou "poloodpovědí", kdy agentura napíše jen "děkujeme za dotaz, vše ověříme a ozveme se" . To zákazník většinou moc neocení. Proto bych odpovědi na agentuře nenechávala. Zde jediná automatizace, kterou jako zákazník ocením, je odpověď " Momentálně zde nejsme, ozveme se vám ihned jakmile to půjde", kterou může FB nebo IG sám rozesílat."

KDE NA TO VZÍT PENÍZE A KOLIK DO ZAČÁTKU? 

Otázka, která samozřejmě všechny majitele salonů zajímá kolik peněz budou potřebovat. Velmi přesně se k tomu vyjádřil Michal Voskár z DigiHive: "Náklady na marketing jsou úplně stejné jako každé jiné například nájem. Vy ke všem nákladům přidáte ještě marketingové náklady a pořád vám musí zbýt dost peněz, respektive být ziskoví." Vždy je dobré se s agenturou sejít,  domluvit se na vstupní konzultaci. Velmi obecně lze říci, že pro vyzkoušení skutečného online marketingu a kampaní, budete potřebovat okolo 5 až 10 tisíc pro agenturu a ideálně 4 tisíce na reklamní rozpočet na testovací provoz. Jak uzavírá Ladislav z Fresh Crackers: "Setkal jsem se z řadou klientů, kteří říkali, strčím 2 000 Kč do Facebooku a něco to přinese, tak na toto je opravdu potřeba zapomenout. Nepřinese to nic."

Najmout si profíka jako plnohodnotného člena týmu není pro většinu salonu finančně reálné a navíc byste ho ani nevytížili. Proto pro ty z vás, kteří přemýšlejí nad marketingem vážně může být zajímavé zjištění, že agentury nabízejí i možnost si najmout odborníka, například jen na 1 den v měsíci. 

Důležité je zařadit náklady na reklamu do svého přehledu a mít je zakalkulované v cenách svých služeb. Agentury nabízí různé druhy vstupních auditů, můžete si objednat audit nebo konzultaci jen určité části vaší online přítomnosti na webu. Jak doplnila Petra Grybauskas za agenturu Concierge Management, "Klidně se nebojte na nás obrátit, pro klienty dokážeme uspořádat i školení na míru nebo se zaměřit jen na určitou oblast. Vždy ale doporučujeme komplexní přístup, protože věci v online jsou mezi sebou propojené".

INFLUENCEŘI ANO NEBO NE? 

Dnešní doba nahrává také influencerům, kteří na sociálních sítích propagují různé služby a produkty. Pokud vás napadlo, že právě influencer by vám mohl pomoci přilákat nové klienty do salonu, i s tím vám dokáží agentury pomoci, protože s nimi běžně spolupracují. "Čím větší influencer, tím méně je ochotný poskytovat své služby jen za "služby salonu zdarma", říká Tereza z We Are Signature a doplňuje k tomu, že "S influencery je nutné pracovat strategicky a dlouhodobě. Není dobré, když se někomu zaplatí, on přijde do salonu jednou a pak už se nikdy o salonu nezmíní." "Navíc nejlepší influencer může být i váš zákazník, který se u vás prošel proměnou. Nemusí to být vždy celebrita", uzavírá Dorota Kajfoszová.  

A CO VZKAZUJÍ PROFÍCI PROFÍKŮM?


Pokud máte zájem o zaslání e-booku s nabídkou agentur vytvořený na míru kadeřnickým salonům, napište si o něj na email: adam.jezek@loreal.com  


Díky vysokému počtu elektrických spotřebičů na salonu jako jsou fény, kulmy nebo žehličky, které jedou téměř pořád, může průměrný salon spotřebovat ročně okolo 7 000 kWh. Pokud používáte elektřinu i k ohřevu vody může to být i více. Často v salonech najdeme i kondenzační kotle na plyn, které se starají jednak o teplou vodu nebo i o samotné vytápění...