NEZAPOMÍNEJTE, ŽE ONLINE MARKETING NENÍ JEN JEDNOSTRANNÁ KOMUNIKACE
Pokud rozjedete kampaň, musíte počítat s tím, že vzniknou dotazy. Některé můžete odbavit přímo na dané platformě pomocí "Nejčastějších dotazů", ale dotazům na messengeru se prostě nevyhnete. Dorota Kajfoszová k tomu dodává: "Samozřejmě systém vám pomůže, odešle automatické odpovědi. Například, že se teď hned nemůžete odpovědi věnovat a že se ozvete, jakmile to půjde. Hlavní je, aby kadeřník nebo recepční začal komunikovat. Tím začnou vytvářet vztah se zákazníkem a to vidím jako velmi důležité." Možná se ptáte jestli je možné přenechat zodpovídání dotazů samotné agentuře. Ze zkušeností agentury We Are Signature ale vyplývá, že to není vždy úplně možné a jak Kristýna Szanderová doplňuje, "Většinou se jedná o velmi odborné dotazy, na které dokáže odpovědět opravdu jen kadeřník. Takže bychom určitě nedoporučovali jít cestou "poloodpovědí", kdy agentura napíše jen "děkujeme za dotaz, vše ověříme a ozveme se" . To zákazník většinou moc neocení. Proto bych odpovědi na agentuře nenechávala. Zde jediná automatizace, kterou jako zákazník ocením, je odpověď " Momentálně zde nejsme, ozveme se vám ihned jakmile to půjde", kterou může FB nebo IG sám rozesílat."
KDE NA TO VZÍT PENÍZE A KOLIK DO ZAČÁTKU?
Otázka, která samozřejmě všechny majitele salonů zajímá kolik peněz budou potřebovat. Velmi přesně se k tomu vyjádřil Michal Voskár z DigiHive: "Náklady na marketing jsou úplně stejné jako každé jiné například nájem. Vy ke všem nákladům přidáte ještě marketingové náklady a pořád vám musí zbýt dost peněz, respektive být ziskoví." Vždy je dobré se s agenturou sejít, domluvit se na vstupní konzultaci. Velmi obecně lze říci, že pro vyzkoušení skutečného online marketingu a kampaní, budete potřebovat okolo 5 až 10 tisíc pro agenturu a ideálně 4 tisíce na reklamní rozpočet na testovací provoz. Jak uzavírá Ladislav z Fresh Crackers: "Setkal jsem se z řadou klientů, kteří říkali, strčím 2 000 Kč do Facebooku a něco to přinese, tak na toto je opravdu potřeba zapomenout. Nepřinese to nic."
Najmout si profíka jako plnohodnotného člena týmu není pro většinu salonu finančně reálné a navíc byste ho ani nevytížili. Proto pro ty z vás, kteří přemýšlejí nad marketingem vážně může být zajímavé zjištění, že agentury nabízejí i možnost si najmout odborníka, například jen na 1 den v měsíci.
Důležité je zařadit náklady na reklamu do svého přehledu a mít je zakalkulované v cenách svých služeb. Agentury nabízí různé druhy vstupních auditů, můžete si objednat audit nebo konzultaci jen určité části vaší online přítomnosti na webu. Jak doplnila Petra Grybauskas za agenturu Concierge Management, "Klidně se nebojte na nás obrátit, pro klienty dokážeme uspořádat i školení na míru nebo se zaměřit jen na určitou oblast. Vždy ale doporučujeme komplexní přístup, protože věci v online jsou mezi sebou propojené".