CO PLATÍ V ROCE 2021
Na základě vašich častých dotazů přinášíme aktuální přehled opatření a finanční pomoci v roce 2021.
Čas v karanténě běží, spousta klientek už ze zoufalství kvůli svým vlasům šilhá po drogerii....a netrpělivě vyhlíží znovuotevření kadeřnických salonů a návštěvu svého oblíbeného kadeřníka.
Řadu z vás tak nejspíš po znovuotevření čeká velký nápor klientek a klientů.
Důležitou otázkou však je - komu dát po otevření přednost, koho obsloužit hned v prvním, druhém týdnu? A jak dlouho budou klientky ochotné po znovuotevření čekat, než/jestli zajdou ze zoufalství k někomu jinému? Dva týdny, tři týdny, čtyři týdny?
Vyvstává tedy otázka, komu dát prioritu. O koho určitě nechcete přijít a proč? Kteří klienti tvoří jádro vašeho businessu?
V kadeřnických salonech, stejně jako ve většině dalších typů businessu, lze u klientů (stejně jako u materiálu, se kterým pracujete) vypozorovat tzv. Paretovo pravidlo 80/20, které říká, že 80% tržeb pochází od 20% klientů.
V kadeřnických salonech to nebývá přímo 80/20, nicméně z mých mnohaletých zkušeností a analýz klientů v salonech, se kterými jsem pracoval, mohu potvrdit, že tato zákonitost vždy existovala.
Neúměrně malé procento klientů se podílí na neúměrně vysokých tržbách. Typicky se jedná o klientky, které chodí často, na nejdražší služby a kupují si i výrobky. Toto jsou vaši skuteční VIP klienti.
Jednoznačně by tedy bylo vhodné, abyste si byli vědomi, kdo Vás "živí" a těmto klientům maximálně vyjít vstříc po znovuotevření. Protože pokud byste o ně přišli, tržby vám budou klesat a přitom nemusíte přijít o víc než o pár klíčových klientů.
Jak tedy na analýzu klientů. Pokud máte v salonu software s databází klientů, získat potřebné informace by mělo být relativně snadné. Pokud ne, doporučil bych vám vytvořit excelovou tabulku, do které zapíšete informace ze své objednávkové knihy/sešitu o všech vašich klientech. Bude to mravenčí a úporná práce, ale výsledek bude stát za to.
Jak tedy na to?
Samozřejmě do hry při objednávání bude vstupovat celá řada faktorů, ale určitě doporučuji, abyste toto měli na paměti.
Na základě vašich častých dotazů přinášíme aktuální přehled opatření a finanční pomoci v roce 2021.
AKTUALIZOVÁNO 4.1.2021 19:00 (spuštění kompenzačního bonusu pro 5. období, končí příjem žádostí do 1. bonusového období)
Vláda s účinností ode dne 27. prosince 2020 od 00:00 hod. do dne 10. ledna 2021 do 23:59 hod. I. zakazuje maloobchodní prodej a prodej a poskytování služeb v provozovnách. Kadeřnické salony nejsou zahrnuty mezi výjimkami, tak jak tomu bylo nyní ve 4.stupni. Kompletní nařízení si můžete přečíst ZDE.