KADEŘNÍK JAKO MANAŽER

20.05.2021

Být v dnešní době úspěšným kadeřníkem - majitelem salonu znamená být člověkem mnoha profesí. Nejen že musíte skvěle ovládat, to co milujete nejvíce - své kadeřnické umění, ale také se musíte pouštět do rozhodnutí    v oblastech vedení vašeho podnikání, které pro většinu už nejsou tak "sexy". A proto je dobré mít se na koho obrátit pro radu nebo inspiraci. Projděte si galerii níže a objevte úkoly, které kadeřníci - manažeři nejčastěji řeší, třeba najdete i ty vaše. 

KAŽDÝ DEN ROZHODUJETE O SVÉM PODNIKÁNÍ 

Asi to velmi dobře znáte, ty vnitřní rozhovory sami se sebou. " Jak vlastně zjistím, jestli potřebuji nové zákazníky a jací jsou pro mě ti ideální? Mám investovat do výlohy nebo do reklamy? A kolik to vlastně stojí a vyplatí se to?" nebo " Neměl bych už změnit ceník a nabízené služby?"  Poznali jste se? Nebojte, nejste v tom sami. Tak jako vy perfektně zvládáte různé techniky balayage, jsou markeťáci a business partneři, kteří mají zase více informací  o tom, jak na marketing. 

KDYŽ ZNÁTE SVOJE ČÍSLA, LÉPE SE VÁM BUDE ROZHODOVAT

Rozhodování se na základě pocitů a intuice může často vyjít, pokud ale jde o podnikání, je lepší mít se "o co opřít". Když znáte svoje čísla a umíte v nich číst, nemusíte složitě hledat odpovědi, protože je máte, Čísla vám dodají jistotu, jak na tom doopravdy jste, a budou se vám dělat veškerá další rozhodnutí snáze. Více o sledování čísel se dočtete v našich článcích ZDE.


MAGICKÁ FORMULE 

I když většina kadeřníků svoji práci natolik miluje, že generování zisku pro ně nemusí být vždy na prvním místě, na konci měsíce dorazí složenky a faktury a je potřeba je zaplatit. Proto se hodí znát možnosti, jak navýšit příjmy salonu. Jednoduchý vzoreček, který pomůže vykouzlit lepší výsledky, nazvěme ho třeba "magickou formulí" je: 

MĚSÍČNÍ PŘÍJEM SALONU = POČET KLIENTŮ x PRŮMĚRNÁ ÚČTENKA NA KLIENTA

Pro zjednodušení si můžete vždy napsat tento vzorec, který vám ukazuje, že příjmy salonu "stojí na 2 nohách". Jedna noha říká, kolik klientů za měsíc obsloužím a druhá, kolik v průměru u mě jeden klient utratí. Měsíční příjem salonu s jedním kadeřníkem, který pracuje od pondělí do pátku a denně má v průměru 6 klientů, tedy za měsíc odbaví 20x6 = 120 klientů a každý klient u něj v průměru utratí 800,- Kč, to máme 120 (klientů měsíčně) x 800 (průměrná účtenka na klienta) = 96 000 Kč

Pokud si tento kadeřník začne klást otázku, jak by mohl začít mít větší tržbu než 96 000 Kč, je pro ideální začít se dívat na zmíněné 2 nohy. Může a chce navýšit počet klientů za den (oranžové šipky)? Pokud ano, otevřou se před ním dvě hlavní cesty, po kterých se může vydat. Buď přiláká nové klienty nebo zvýší frekvenci návštěv těch stávajících. Může se pak začít rozhodovat mezi způsoby jak přilákat nové klienty do salonu,  jak efektivněji pracovat s časovou náročností služeb nebo jejich objednáváním a řazením do diáře nebo jak začít dělat "plán péče" rozdělený do více návštěv.

Stejným způsobem se může podívat na "druhou nohu". Jak by mohl zvýšit průměrnou útratu klientů v salonu (červené šipky)? Zde stojí na rozcestí 3 cest: může zvýšit útratu pomocí nabídnutí dalších nebo sofistikovanějších a tím pádem i dražších služeb. ( jen pozor, na správné nastavení cen, dražší služba nemusí být vždy ziskovější). Nebo se může rozhodnout, že zlepší prodej produktů na domácí péči. Poslední možností je, že zdraží své služby. 

JAK PŘEMÝŠLET NAD UVEDENÍM NOVÝCH PRODUKTŮ NEBO SLUŽEB DO SALONU? 

Každý nový produkt nebo služba, kterou se rozhodnete uvést ve svém salonu, by vám měla pomoci řešit pro vás důležitou část rovnice. Pomůže vám uvedení nové služby přilákat nové zákazníky? Pak skvěle! Ptejte se tedy, jak ji úspěšně uvést a hlavně jak o nové službě dát vědět svému okolí. Pomůže vám daný produkt nebo značka zvýšit image vašeho salonu? Pak super. U každého kadeřníka - manažera salonu se může jednat o jinou potřebu. Ptejte se tedy sebe ale i vašich obchodních zástupců, jak vám právě jejich produkt nebo nabízená služba, pomůže řešit růst vašeho salonu.


Od 1. září platí opatření č.714 pro obchody a služby, které jen prodlužuje stávající opatření. Pro kadeřnické salony se nic nemění, níže připomínáme pravidla.