Klíčoví klienti a zaměstnanci, aneb maximalizace cash flow po znovuotevření

16.04.2020

Po znovuotevření salonů se zaměstnanci, dle mého názoru, by mělo dojít k co nejrychlejšímu obnovení toků peněz (cash flow), k čemuž by bylo vhodné využít maximálního potenciálu, který vám mohou nabídnout klíčoví zákazníci a klíčoví zaměstnanci. 

V článku pro OSVČ (který naleznete zde) jsem zmiňoval Paretovo pravidlo pro objednávání klientů po znovuotevření salonů. Jedním z klíčových cílů by mělo být udržet vaše klíčové zákazníky a odbavovat je přednostně, protože tito zákazníci se nejvíce podílejí na vašich celkových tržbách. Projděte si data za rok 2019, vytáhněte si z počítačových programů, které v salonech máte, data o klientech, seřaďte je podle jejich celkových útrat za rok 2019 a při objednávání toto mějte na paměti. 

Velké salony však budou muset řešit ještě jednu rovinu - víme sice již, že salony se otevřou 25.5., nevíme ovšem, v jakém režimu. Bude možné, aby bylo na provozovně současně více klientů? Nebo bude moci v jeden čas být v salonu pouze jeden klient a jeden kadeřník? 

Druhá možnost by pro větší salony byla opravdu problematická, doufejme tedy, že se podmínky zmírní. Nicméně je třeba počítat s tím, že nějaká omezení, co do počtu kadeřníků a klientů budou. 

Proto by bylo vhodné, abyste si ujasnili nejen kterým klientům dáte v prvních týdnech přednost, aby vám neodešli ke konkurenci, ale rovněž kterým vašim zaměstnancům

Paretovo pravidlo 80/20 totiž neplatí jen pro klienty, ale i pro vaše zaměstnance, to znamená, že ve většině salonů platí, že neúměrně malé procento zaměstnanců přispívá neúměrně hodně k vašim celkovým tržbám a ziskovosti. 

Ptáte se, kteří to jsou? Podívejte se opět na data za rok 2019. Z kterého zaměstnance jste měli nejvíce peněz? Kteří zaměstnanci generovali neúměrně vysoké tržby? Když už v těchto analýzách budete, podívejte se i na vyplacené odměny a mzdy včetně odvodů, abyste měli představu o penězích, které vám zbydou poté, co zaměstnanec zaplatí sám za sebe. 

Pokud vám tedy stát dovolí pouze několik zaměstnanců, doporučuji umožnit v klíčových časech práci těm, které vaši klienti nejvíce preferují, kteří mají (zpravidla) nejvyšší ceny, přinesou vám největší tržby a/nebo nejvyšší částku poté, co zaplatí sami za sebe.

Třetí rovina, na kterou byste se měli určitě podívat, jsou ceny služeb - musíte si být jisti, že máte ceny služeb dobře naceněné a že vám někde neutíkají peníze. Toto téma probereme v některém z příštích článku.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY NA NAŠEM BLOGU

Přečtěte si jako první, co je nového

Milí kadeřníci a majitelé kadeřnických salonů, jsme moc rádi, že Centrum Podpory Kadeřníků se stalo součástí Iniciativy #zasespolu a proto bychom vám ji rádi představili. Věříme, že po shlédnutí videa nám dáte za pravdu.