Klíčoví klienti a zaměstnanci, aneb maximalizace cash flow po znovuotevření

16.04.2020

Po znovuotevření salonů se zaměstnanci, dle mého názoru, by mělo dojít k co nejrychlejšímu obnovení toků peněz (cash flow), k čemuž by bylo vhodné využít maximálního potenciálu, který vám mohou nabídnout klíčoví zákazníci a klíčoví zaměstnanci. 

V článku pro OSVČ (který naleznete zde) jsem zmiňoval Paretovo pravidlo pro objednávání klientů po znovuotevření salonů. Jedním z klíčových cílů by mělo být udržet vaše klíčové zákazníky a odbavovat je přednostně, protože tito zákazníci se nejvíce podílejí na vašich celkových tržbách. Projděte si data za rok 2019, vytáhněte si z počítačových programů, které v salonech máte, data o klientech, seřaďte je podle jejich celkových útrat za rok 2019 a při objednávání toto mějte na paměti. 

Velké salony však budou muset řešit ještě jednu rovinu - víme sice již, že salony se otevřou 25.5., nevíme ovšem, v jakém režimu. Bude možné, aby bylo na provozovně současně více klientů? Nebo bude moci v jeden čas být v salonu pouze jeden klient a jeden kadeřník? 

Druhá možnost by pro větší salony byla opravdu problematická, doufejme tedy, že se podmínky zmírní. Nicméně je třeba počítat s tím, že nějaká omezení, co do počtu kadeřníků a klientů budou. 

Proto by bylo vhodné, abyste si ujasnili nejen kterým klientům dáte v prvních týdnech přednost, aby vám neodešli ke konkurenci, ale rovněž kterým vašim zaměstnancům

Paretovo pravidlo 80/20 totiž neplatí jen pro klienty, ale i pro vaše zaměstnance, to znamená, že ve většině salonů platí, že neúměrně malé procento zaměstnanců přispívá neúměrně hodně k vašim celkovým tržbám a ziskovosti. 

Ptáte se, kteří to jsou? Podívejte se opět na data za rok 2019. Z kterého zaměstnance jste měli nejvíce peněz? Kteří zaměstnanci generovali neúměrně vysoké tržby? Když už v těchto analýzách budete, podívejte se i na vyplacené odměny a mzdy včetně odvodů, abyste měli představu o penězích, které vám zbydou poté, co zaměstnanec zaplatí sám za sebe. 

Pokud vám tedy stát dovolí pouze několik zaměstnanců, doporučuji umožnit v klíčových časech práci těm, které vaši klienti nejvíce preferují, kteří mají (zpravidla) nejvyšší ceny, přinesou vám největší tržby a/nebo nejvyšší částku poté, co zaplatí sami za sebe.

Třetí rovina, na kterou byste se měli určitě podívat, jsou ceny služeb - musíte si být jisti, že máte ceny služeb dobře naceněné a že vám někde neutíkají peníze. Toto téma probereme v některém z příštích článku.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY NA NAŠEM BLOGU

Přečtěte si jako první, co je nového

Díky vysokému počtu elektrických spotřebičů na salonu jako jsou fény, kulmy nebo žehličky, které jedou téměř pořád, může průměrný salon spotřebovat ročně okolo 7 000 kWh. Pokud používáte elektřinu i k ohřevu vody může to být i více. Často v salonech najdeme i kondenzační kotle na plyn, které se starají jednak o teplou vodu nebo i o samotné vytápění...

AKTUALIZACE: Vláda 2.2.2022 odsouhlasila zrušení dvou mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví, jimiž bylo nařízeno pravidelné plošné testování žáků a zaměstnanců ve školách a školských zařízeních a obecně zaměstnanců, osob samostatně výdělečně činných a členů orgánů právnické osoby, a to s platností od 18. února. Do té doby platí podmínky,...

Být v dnešní době úspěšným kadeřníkem - majitelem salonu znamená být člověkem mnoha profesí. Nejen že musíte skvěle ovládat, to co milujete nejvíce - své kadeřnické umění, ale také se musíte pouštět do rozhodnutí v oblastech vedení vašeho podnikání, které pro většinu už nejsou tak "sexy". A proto je dobré mít se na koho obrátit pro radu nebo...