MĚNÍME CENÍK VĚDOMĚ A BEZE STRACHU 

22.02.2021

Minulý čtvrtek za účasti více jak 250 kadeřníků z Čech i ze Slovenska proběhla první část streamu MĚNÍME CENÍK VĚDOMĚ A BEZE STRACHU. Přinášíme vám shrnutí nejdůležitějších bodů a zveme vás na pokračování ve čtvrtek 25.2. od 20:00 hodin. LINK PRO PŘIHLÁŠENÍ NA UDÁLOST JE ZDE:  https://www.facebook.com/events/107401697960153/ 

CO TVOŘÍ VAŠÍ CENU? 

Říká se, že vše má svoji cenu a nic na světě není zadarmo. Také se říká, že každá služba nebo produkt má svého kupce. Jak ale stanovit svoji cenu? Možná ji mnoho z vás má ve své hlavě - ví, jaká je jeho hodnota, ale dát ji na papír, napsat na ceník a ten hrdě vyvěsit do výlohy může být pěkný oříšek.

Proto jsme se vás kadeřníků během streamu zeptali na otázku " Za co vám klienti platí" Vaše nejčastější odpovědi byly: know-how, zkušenosti nebo čas, ale objevilo se i pár odpovědí typu "za prostor" nebo "za kosmetiku". Samozřejmě, že jsou všechny správně a vstupují různým poměrem do vaší ceny. 

Následovala obdobná otázka, ale tentokrát z pohledu vašeho zákazníka a to " Co si váš zákazník odnáší po návštěvě salonu? " Samozřejmě, že kromě krásných vlasů vaše nejčastější odpovědi byly: zážitek, sebevědomí, dobrou náladu nebo pocit štěstí. 

To jsou velmi silné argumenty a odpovězte si sami, kolik vy jste ochotni zaplatit za zážitek nebo lepší sebevědomí.

MÁM PRAVIDELNĚ ZDRAŽOVAT A O KOLIK? 

Nejspíš každý z vás po novém roce obdržel dopis nebo mail od banky, plynáren nebo vodáren, že "mění obchodní podmínky nebo ceník". Není se čemu divit, každý rok dochází k růstu cen a to nejenom díky inflaci. Jak jsem vám během streamu ukázal, inflace od roku 2017 roste a každý rok si za stejné peníze koupíte až o 3 % méně. Kdo tedy neměnil ceny pár let, reálně si každý rok pohoršil. 

Pokud tedy vezmeme v potaz neustálý růst cen, nové náklady v podobě dezinfekce a roušek nebo i omezení v počtu zákazníků na salonu, je úprava cen velmi důležité téma. Nedá se obecně říci o kolik zdražit, protože to je zcela individuální a záleží, jak jste si ceny v minulosti nastavili. Někdo může bez změny cen i nadále vydělávat, jiný může zjistit, že z určité služby už skoro nic nevydělává. Abyste se mohli vědomě rozhodnout zda měnit ceník, jestli u všech služeb nebo jen některých, je nutné se podívat na svoje čísla zblízka. 

KOLIK "VYDĚLÁVÁM" NA RŮZNÝCH SLUŽBÁCH? 

Ještě předtím, než se pustíte do jakýchkoliv změn, je dobré se podívat na svůj stávající ceník a zjistit, jak na tom jste. 

Velmi dobrý způsob, jak se podívat na svoje jednotlivé služby a zjistit, kolik na jak na nich "vyděláváte" je výpočet MINUTOVÉ MARŽE. Díky ní si totiž můžete udělat hrubou představu o tom, kterým službám se "vyplatí" věnovat váš čas. 

Postup je jednoduchý: 

- zapište si do tabulky všechny služby, které nabízíte

- u každé služby si napište cenu, za kterou jí v současné době nabízíte

- poté si u každé služby zapište náklady na materiál na danou službu

- odečtěte od ceny služby náklady na materiál a získáte hrubou marži za každou službu

- následně si ke každé službě zapište, kolik minut vám trvá jí v průměru poskytnout

- vydělte hrubou marži za každou službu počtem minut, který trvá a dostanete minutovou marži

Nyní si můžete začít klást otázky - které vaše služby mají nejvyšší marži na minutu? Které jí mají nejnižší? Kterých služeb děláte nejvíce a věnujete jim nejvíce času? 

Díky této jednoduché analýze tak můžete získat základní přehled o tom, jestli vám u některých služeb "neutíkají" peníze a nestálo by za zvážení změnit jejich ceny. Zároveň zjistíte, které vaše služby vám generují nejvíce "minutových peněz". 

Zaujalo vás téma výpočtů a cen? Podívejte se na naše další články:


Díky vysokému počtu elektrických spotřebičů na salonu jako jsou fény, kulmy nebo žehličky, které jedou téměř pořád, může průměrný salon spotřebovat ročně okolo 7 000 kWh. Pokud používáte elektřinu i k ohřevu vody může to být i více. Často v salonech najdeme i kondenzační kotle na plyn, které se starají jednak o teplou vodu nebo i o samotné vytápění...