MŮJ SALON V DIGITÁLNÍM SVĚTĚ

01.07.2020

Ve čtvrtek večer proběhl další ze série rozvojových streamů, tentokrát na téma Můj salon v digitálním světě se speciálním hostem - Janem Losem, Digitálním ředitelem L'Oréal CZ/SK/HU. Přinášíme nejzajímavější postřehy a odpovědi na dotazy diváků.

Jak dostat klienty do salonu pomocí digitálních médií?

Cesta zákazníka, tedy to, jak uvažuje a co dělá, než se rozhodne pro uskutečnění nákupu, v našem případě návštěvu salonu, se velmi změnila. COVID krize ještě uspíšila digitalizaci celé společnosti a to včetně kadeřnických salonů, které zatím nebyly až tak aktivní na sociálních sítích.  Zákazníci chtějí všechno ihned, v nejlepší kvalitě, zjišťují si informace a přestávají věřit klasickým reklamním formátům. Proto, i když pro salony stále platí, že nejvíce klientů získávají na doporučení od stávajících klientů ( až 70 %), je nutné mít na internetu co nejvíce dohledatelných informací o vašem salonu a poskytovaných službách.

Na Facebooku uveďte veškeré informace od otevírací doby, ceny služeb až po příběh a popis vašeho salonu, na Instagramu prezentujte pomocí fotek svoji práci, tým a atmosféru vašeho salonu a v neposlední řadě nesmíte chybět na Google mapách a ve vyhledávání. Jak na Facebooku, tak Google se podívejte, jestli máte aktuální a stále přibývající hodnocení - recenze. Ty velmi pomáhají při rozhodování a výběru salonu. 

 Samotné účty na sociálních sítí byste vždy měli mít založené jako FIREMNÍ, nikoliv osobní. Na Facebooku tedy mějte účet založený jako STRÁNKU a na Instagramu přepněte do PROFESIONÁLNÍHO ÚČTU.  S registrací firmy na Google vám pomůže speciální služba zdarma GOOGLE MOJE FIRMA

Facebook, Instagram nebo PR články? 

I když platí, že Instagram zažívá obrovský nárůst, stále většina vašich klientů nebo bonitních klientů bude převážně na Facebooku, pokud tedy necílíte vyloženě na mladou generaci a to jen v hlavních městech. Na Facebooku se tedy vyplatí hlavně inzerovat svůj salon formou klasické placené reklamy, s jejímž nastavením je lepší se obrátit na mediální agenturu. Platí, že minimální investice do reklamy by se měla pohybovat v řádu tří až pěti tisíc korun a měla by trvat minimálně 3 týdny. 

Dalším ze zajímavých reklamních formátů mohou být PR články (většinou placené) na různých webech pro ženy. Skvěle se pro ně hodí články o proměnách, návody jak doma pečovat o vlasy nebo tipy jak si doma upravit vlasy. Ať už se pro jakoukoliv propagaci na internetu rozhodnete, mějte vždy na paměti, že budete potřebovat kvalitní fotografie a dobrý text, který osloví čtenáře a přiměje je udělat to, co po nich chcete - například zavolat do salonu,  začít sledovat vaše sociální sítě, zaregistrovat se pro odběr newsletteru nebo si například koupit voucher. 

Přímé oslovení stávajících klientů?  Ano, ale musíte mít souhlas.

V kadeřnickém businessu je skvělé, že máte na své zákazníky kontakt - většinou telefon a e-mail a víte, kdy u vás naposledy byli, co si koupili atd. V tom máte obrovskou výhodu na rozdíl od restaurací.například. Je proto důležité využít tento potenciál. V první řadě byste si měli od klientů obstarat písemný souhlas, že souhlasí s poskytnutím svých údajů kvůli GDPR ( ve vašem případě telefon a email) a rovněž, že souhlasí s jejich využitím pro marketingové účely. Pouze v tomto případě můžete svým klientům rozesílat cílené nabídky, ať už pomocí sms, komunikačních platforem jako jsou Facebook Messenger nebo WhatsAp, nebo jim můžete zaslat e-mail. 

Pro rozesílání e-mailů/newsletterů lze využít některých z online nástrojů, který vám pomůže newsletter sestavit a upravit v šablonách, přidat obrázky a odkazy a následně ho i rozeslat. Můžete vyzkoušet například MailChimp nebo jen rozeslat e-maily z adresy vašeho salonu. Pokud budete volit tuto druhou možnost, nezapomeňte, že je nutné dát všechny e-mailové adresy klientů do skryté kopie a NIKDY je nedávat jen do políčka    "KOMU". Jednalo by se totiž o porušení GDPR, kdy by každý příjemce viděli e-mailové adresy všech vašich ostatních klientů. Tak vzhůru do toho, ale opatrně :-) 


Ministerstvo zdravotnictví dne 5. ledna 2022 vydalo nové mimořádné opatření, které od 17.1.2022 zavádí povinné testování jak zaměstnanců tak OSVČ a to 2x týdně. V případě pozitivního výsledku bude nutné nastoupit karanténu na 5 dní. Bude možné jít také na přesnější PCR test a pokud ten nákazu nepotvrdí, karanténa bude ukončena. Zavádí se i...

Dne 15.12. senát schválil kompenzační bonus. Umožnil jeho souběh s dalšími programy. Návrh dne 17.12. podepsal i prezident. Za měsíce prosinec a leden by si kadeřníci s propadem tržeb o více jak 30 % mohli polepšit o 71 000 Kč. Nyní je čas na podání žádosti za 1. období a to až do 1.3.2022.



Ministerstvo zdravotnictví dne 5. ledna 2022 vydalo nové mimořádné opatření, které od 17.1.2022 zavádí povinné testování jak zaměstnanců tak OSVČ a to 2x týdně. V případě pozitivního výsledku bude nutné nastoupit karanténu na 5 dní. Bude možné jít také na přesnější PCR test a pokud ten nákazu nepotvrdí, karanténa bude ukončena. Zavádí se i...

Dne 15.12. senát schválil kompenzační bonus. Umožnil jeho souběh s dalšími programy. Návrh dne 17.12. podepsal i prezident. Za měsíce prosinec a leden by si kadeřníci s propadem tržeb o více jak 30 % mohli polepšit o 71 000 Kč. Nyní je čas na podání žádosti za 1. období a to až do 1.3.2022.