MŮJ SALON V DIGITÁLNÍM SVĚTĚ

01.07.2020

Ve čtvrtek večer proběhl další ze série rozvojových streamů, tentokrát na téma Můj salon v digitálním světě se speciálním hostem - Janem Losem, Digitálním ředitelem L'Oréal CZ/SK/HU. Přinášíme nejzajímavější postřehy a odpovědi na dotazy diváků.

Jak dostat klienty do salonu pomocí digitálních médií?

Cesta zákazníka, tedy to, jak uvažuje a co dělá, než se rozhodne pro uskutečnění nákupu, v našem případě návštěvu salonu, se velmi změnila. COVID krize ještě uspíšila digitalizaci celé společnosti a to včetně kadeřnických salonů, které zatím nebyly až tak aktivní na sociálních sítích.  Zákazníci chtějí všechno ihned, v nejlepší kvalitě, zjišťují si informace a přestávají věřit klasickým reklamním formátům. Proto, i když pro salony stále platí, že nejvíce klientů získávají na doporučení od stávajících klientů ( až 70 %), je nutné mít na internetu co nejvíce dohledatelných informací o vašem salonu a poskytovaných službách.

Na Facebooku uveďte veškeré informace od otevírací doby, ceny služeb až po příběh a popis vašeho salonu, na Instagramu prezentujte pomocí fotek svoji práci, tým a atmosféru vašeho salonu a v neposlední řadě nesmíte chybět na Google mapách a ve vyhledávání. Jak na Facebooku, tak Google se podívejte, jestli máte aktuální a stále přibývající hodnocení - recenze. Ty velmi pomáhají při rozhodování a výběru salonu. 

 Samotné účty na sociálních sítí byste vždy měli mít založené jako FIREMNÍ, nikoliv osobní. Na Facebooku tedy mějte účet založený jako STRÁNKU a na Instagramu přepněte do PROFESIONÁLNÍHO ÚČTU.  S registrací firmy na Google vám pomůže speciální služba zdarma GOOGLE MOJE FIRMA

Facebook, Instagram nebo PR články? 

I když platí, že Instagram zažívá obrovský nárůst, stále většina vašich klientů nebo bonitních klientů bude převážně na Facebooku, pokud tedy necílíte vyloženě na mladou generaci a to jen v hlavních městech. Na Facebooku se tedy vyplatí hlavně inzerovat svůj salon formou klasické placené reklamy, s jejímž nastavením je lepší se obrátit na mediální agenturu. Platí, že minimální investice do reklamy by se měla pohybovat v řádu tří až pěti tisíc korun a měla by trvat minimálně 3 týdny. 

Dalším ze zajímavých reklamních formátů mohou být PR články (většinou placené) na různých webech pro ženy. Skvěle se pro ně hodí články o proměnách, návody jak doma pečovat o vlasy nebo tipy jak si doma upravit vlasy. Ať už se pro jakoukoliv propagaci na internetu rozhodnete, mějte vždy na paměti, že budete potřebovat kvalitní fotografie a dobrý text, který osloví čtenáře a přiměje je udělat to, co po nich chcete - například zavolat do salonu,  začít sledovat vaše sociální sítě, zaregistrovat se pro odběr newsletteru nebo si například koupit voucher. 

Přímé oslovení stávajících klientů?  Ano, ale musíte mít souhlas.

V kadeřnickém businessu je skvělé, že máte na své zákazníky kontakt - většinou telefon a e-mail a víte, kdy u vás naposledy byli, co si koupili atd. V tom máte obrovskou výhodu na rozdíl od restaurací.například. Je proto důležité využít tento potenciál. V první řadě byste si měli od klientů obstarat písemný souhlas, že souhlasí s poskytnutím svých údajů kvůli GDPR ( ve vašem případě telefon a email) a rovněž, že souhlasí s jejich využitím pro marketingové účely. Pouze v tomto případě můžete svým klientům rozesílat cílené nabídky, ať už pomocí sms, komunikačních platforem jako jsou Facebook Messenger nebo WhatsAp, nebo jim můžete zaslat e-mail. 

Pro rozesílání e-mailů/newsletterů lze využít některých z online nástrojů, který vám pomůže newsletter sestavit a upravit v šablonách, přidat obrázky a odkazy a následně ho i rozeslat. Můžete vyzkoušet například MailChimp nebo jen rozeslat e-maily z adresy vašeho salonu. Pokud budete volit tuto druhou možnost, nezapomeňte, že je nutné dát všechny e-mailové adresy klientů do skryté kopie a NIKDY je nedávat jen do políčka    "KOMU". Jednalo by se totiž o porušení GDPR, kdy by každý příjemce viděli e-mailové adresy všech vašich ostatních klientů. Tak vzhůru do toho, ale opatrně :-) 


Zajímá vás, jak na online marketing, aby vám přilákal nové zákazníky? Kolik by to vlastně stálo, kdyby se vám o sítě staral někdo jiný nebo na kolik přijde dobře udělaná reklama? Pak čtěte dál nebo se rovnou podívejte se na stream ZDE, kam si Adam Ježek pozval zástupce digitálních agentur. Pro ně je online marketing denním chlebem, tak jako...

Zajímá vás, jak na digitální marketing v kadeřnictví, aby vám přilákal nové zákazníky? Kolik by to vlastně stálo, kdyby se vám o sítě staral někdo jiný nebo kolik stojí reklama? O těchto otázkách si budeme povídat s lidmi přímo z agentur, pro které je digitální marketing denním chlebem tak jako pro vás kadeřničina.



Zajímá vás, jak na online marketing, aby vám přilákal nové zákazníky? Kolik by to vlastně stálo, kdyby se vám o sítě staral někdo jiný nebo na kolik přijde dobře udělaná reklama? Pak čtěte dál nebo se rovnou podívejte se na stream ZDE, kam si Adam Ježek pozval zástupce digitálních agentur. Pro ně je online marketing denním chlebem, tak jako...

Zajímá vás, jak na digitální marketing v kadeřnictví, aby vám přilákal nové zákazníky? Kolik by to vlastně stálo, kdyby se vám o sítě staral někdo jiný nebo kolik stojí reklama? O těchto otázkách si budeme povídat s lidmi přímo z agentur, pro které je digitální marketing denním chlebem tak jako pro vás kadeřničina.