RECENZE JSOU VAŠÍ ONLINE REPUTACÍ

23.02.2022

    Čtete si recenze uživatelů, když si chcete koupit nový fén nebo strojek? Ano? Pak věřte, že to tak dělá většina lidí, která se potřebuje ujistit o svém rozhodnutí. A pro zákazníky, kteří hodlají svěřit své vlasy do rukou nového kadeřníka to platí dvojnásob.

    Jak zjistit jestli váš salon platí za skvělé místo relaxace nebo je vyhlášený úžasnými studenými blond odstíny? Můžete se zeptat samotných zákazníků u vás v salonu. To je vaše "žitá" reputace a šíří se ústně mezi přáteli vašich zákazníků. Nebo se můžete podívat na recenze na internetu. To je online reputace, kterou si každý může přečíst -  je na internetu "napořád" a proto je dobré s ní pracovat. 

ZJISTĚTE, CO SE O VÁS PÍŠE NA INTERNETU

    Jestli to nevíte, je dobré to hned zjistit. Velmi často totiž už budete mít nějaké recenze, aniž byste o nich věděli. Podívejte se na platformy, kde zákazníci nejčastěji nechávají recenze, tedy na Google, Facebook, Salon lokátor nebo Firmy.cz. Více technických návodů najdete na konci článku.

PŘEVEZMĚTE INICIATIVU, REAGUJTE A ŘÍKEJTE SI O RECENZE

    Nyní, když už víte, co se o vás píše nebo jste zjistili, že ještě žádnou recenzi nemáte, je načase převzít iniciativu a být aktivní. Platí pravidlo, že na každou recenzi byste měli odpovědět a své zákazníky vyzývat k tomu, aby vám recenzi napsali. Není náhodou, že salony, které mají co nejvíce recenzí se ve vyhledávání objevují na předních místech. Je to totiž jeden z algoritmů, který používá Google. 

    Své zákazníky můžete požádat o recenzi ústně při odchodu, můžete jim dát kartičku, kde najdou informace, kam recenzi napsat nebo jim ji můžete poslat mailem nebo sms. Pěkně také funguje, když si na salonu vystavíte rám na obrázky s nápisem: "Sledujte nás na sociálních sítích a napište nám recenzi". Pod tento text můžete ještě přidat heslo na vaší WIFI.

NEGATIVNÍ RECENZE NEMAZAT

    Určitě ne. Nadechněte se a vydechněte. Je vlastně dobře, že máte informaci, že zákazníci nejsou s něčím spokojení a že vám to sdělují. Tím můžete váš servis ještě vylepšit! Zde platí pravidlo NEMAZAT, ale odpovědět. Nepouštějte se do obhajoby, ale raději poděkujte za zpětnou vazbu a navrhněte například, ať se s vámi zákazník spojí telefonicky nebo mailem, abyste zjistili více. Ostatní vidí, že máte snahu o řešení a chyba se může prostě stát.

JAK A KDE ZAČÍT RECENZE SLEDOVAT A ODPOVÍDAT NA NĚ

  • GOOGLE: Asi nejpoužívanější vyhledávač u nás má na svých mapách většinu podniků. Pokud máte váš salon na Google Moje Firma (velmi často ho tam najdete i pokud jste si profil sami nezakládali) je dobré požádat o vlastnictví profilu nebo ho vytvořit. Je to jednoduché a zdarma. Navíc získáte i možnost mít zdarma svoji prezentaci na webu " takovou malou webovou stránku" Pro ovládání recenzí a odpovídání na ně musíte mít e-mailový účet na G-Mailu (zdarma) Pak si stačí stáhnout aplikaci a mít přehled o nových recenzích na pár kliknutí. Navíc Google do sebe natáhne i recenze z jiných webů a zobrazí je. Návod na Google Moje Firma si můžete přečíst ZDE, jako součást Salon Emotion přístupu ho pro vás připravila Divize Profesionálních Produktů L'Oréal.

  • FACEBOOK: stále nejvíce používaná sociální síť u nás nabízí možnost založit Facebook stránku pro váš salon. Pokud FB stránku salonu již máte (pozor, neplést si s Facebook profilem vás jako osoby) můžete si zapnout kartu HODNOCENÍ. Toto nastavení je dostupné pouze přes počítač, na telefonu ho nenajdete (tak jako většinu pokročilých nastavení) Návod na Facebook pro podnikání si můžete stáhnout ZDE, jako součást Salon Emotion přístupu ho pro vás připravila Divize Profesionálních Produktů L'Oréal.

  • FIRMY.CZ: mají druhé místo a to především vyhledávači SEZNAM.CZ a MAPY.CZ. do kterých se informace o vašem salonu propíší. Vyplnění profilu je zdarma a velmi intuitivní. Podmínkou je mít účet na Seznamu. Návod na zanesení firmy najdete ZDE. Je to na pár kliků. 

  • SALON LOKÁTOR: většina kadeřnických značek na trhu nabízí pro salony pracující s jejich značkou také vlastní lokátor, který propagují. Ověřte si tuto možnosti u vašeho business partnera. Například salony Redken, L'Oréal Professionnel nebo Kérastase mohou využívat zdarma přístup do lokátoru, kde mohou zákazníci zanechat hodnocení. Kromě lokátorů značek můžete váš salon zaregistrovat i do dalších specializovaných katalogů, kde mohou uživatelé zanechávat také recenze. Podle množství funkcí se také liší cena, přičemž základní účty s minimem funkcí bývají většinou zdarma. Příkladem může být KdoMěStřihá.cz 


  • REZERVAČNÍ SYSTÉMY: Na recenze také vsází rezervační systém RESERVIO, který sdružuje na jednom místě všechny salony ( a další služby) včetně recenzí a prezentací firem na jejich vlastních stránkách. Podmínkou zde je, že musíte mít jejich rezervační systém, přes který se klienti mohou k vám do salonu objednat. 

Jak vidíte, možností je celá řada. Chybu neuděláte, když vyberete alespoň jednu platformu, kde začnete aktivně řídit vaše recenze. 

Zaujalo vás téma online reputace? Přihlaste se na online e-learning zdarma na platformě L'Oréal Access zde.


Mohlo by vás také zajímat...

Čtete si recenze uživatelů, když si chcete koupit nový fén nebo strojek? Ano? Pak věřte, že to tak dělá většina lidí, která se potřebuje ujistit o svém rozhodnutí. A pro zákazníky, kteří hodlají svěřit své vlasy do rukou nového kadeřníka to platí dvojnásob. Jak zjistit jestli váš salon platí za skvělé místo relaxace nebo je vyhlášený úžasnými...

Zajímá vás, jak na online marketing, aby vám přilákal nové zákazníky? Kolik by to vlastně stálo, kdyby se vám o sítě staral někdo jiný nebo na kolik přijde dobře udělaná reklama? Pak čtěte dál nebo se rovnou podívejte se na stream ZDE, kam si Adam Ježek pozval zástupce digitálních agentur. Pro ně je online marketing denním chlebem, tak jako...

Máte za sebou první týden, kdy jste zase s radostí mohli přivítat klienty u vás na salonu. Vrhli jste se na opravování barvy a hlavně pekelně dlouhých odrostů. Klientů se zatím hlásí dost a je to pěkná dřina. Určitě vás z toho i pěkně bolí ruce. I přesto, když si večer sednete ke skleničce zkuste se zamyslet, jak to...

V době, kdy bohužel nemůžete být ve svých salonech a dělat to, co nejvíce milujete se nabízí otázka, jak efektivně využít "volný" čas. Samozřejmě odpočinek a pohyb na čerstvém vzduchu je samozřejmostí. Pro ty z vás, kteří chtějí využít volný čas pro rozvoj svého salonu, jsme dali dohromady informace a online kurzy, které vám pomohou digitalizovat...

Ve čtvrtek večer proběhl další ze série rozvojových streamů, tentokrát na téma Můj salon v digitálním světě se speciálním hostem - Janem Losem, Digitálním ředitelem L'Oréal CZ/SK/HU. Přinášíme nejzajímavější postřehy a odpovědi na dotazy diváků.