VÁNOCE JAKO PŘÍLEŽITOST

22.09.2021

VYUŽIJTE VÁNOCE PRO RŮST SVÉHO PODNIKÁNÍ

Vánoce sice máme za 3 měsíce, pokud ale chcete využít jejich obrovský potenciál pro svůj salon, je fajn začít s přípravami již teď. Přinášíme vám seznam, na co určitě nezapomenou - v rychlosti prolistujte galerii, přečtěte si podrobnosti níže a stáhněte si shrnutí do svého mobilu na konci článku. 

PŘIJDOU VŠICHNI - VYUŽIJTE TO PRO SVOJI REKLAMU

Před svátky zažívají vaše salony pořádný nápor a většinou dorazí I klienti, kteří nechodí tak často. Bingo! Máte tak šanci oslovit co nejširší klientskou základnu. Využijte "šuškandu" ve svůj prospěch a ohromte své klienty něčím skvělým. Budou vám zdarma šířit vaše jméno a dělat vám reklamu.

KAŽDÝ CHCE VYPADAT NA VÁNOČNÍM VEČÍRKU NEBO DOMA SKVĚLE

Před svátky o sebe každý více pečuje a chce vypadat dobře. Je to přece také sezona vánočních večírků a party. To je šance pro vás! Nabídněte speciální služby ať už barvení nebo péče, které si zákazníci u vás běžně neobjednávají.

UŽ MÁTE NAKOUPENÉ DÁRKY?

Určitě se vás na to každý zeptá. Otočte to ve svůj prospěch a ptejte se vy první!  Svátky jsou skvělé období pro zvýšení prodeje. Každá značka vám připraví vánoční balíčky s určitým zvýhodněním pro vaše zákazníky a pokud ne, můžete si je vyrobit sami. Každý bude shánět dárky pro své blízké. Tak proč nenabídnout právě vlasovou kosmetiku?  A to platí jak pro pánskou, tak dámskou klientelu. Ženy budou hledat dárky pro své "chlapy", ale také pro rodiče atd. No a pánové? Ty většinou tápou, takže když za ně tento problém "co dát manželce/přítelkyni/tchýni atd." vyřešíte, budou vám vděční!

ŠIŘTE POVĚDOMÍ O SVÝCH VÁNOČNÍCH PLÁNECH

Nenechávejte reklamu na poslední chvíli. Možná se budete rozhodovat, kolik a jakých balíčků koupit. Vycházejte z vaší zkušenosti z minulých let. Abyste svůj prodej ještě podpořili ale zároveň vám balíčky nezůstali až do jara, můžete začít komunikovat s vašimi zákazníky již nyní. Některé salony už tuto praxi znají.

Na sociálních sítích, v mailech nebo už teď při návštěvách začnou komunikovat informaci, že budou objednávat vánoční balíčky a jestli si je klienti mají zájem "zarezervovat".  Bude se vám lépe rozhodovat o celkovém množství, které na salon koupit. Není skvělé mít "prodané" vánoční balíčky ještě před tím, než je objednáte od svého dodavatele? Čím dříve je začnete komunikovat, tím lépe. 

Platí známá poučka z marketingu - šiřte povědomí o tom, co chystáte, že balíčky mít budete - ideálně na vašich sociálních sítích. Ne každý se hned rozhodne a potřebuje nějaký čas. Vzbuďte u zákazníků touhu perfektním vystavením balíčků na salonu a jejich skvělému nafocení na sítě. Možná  nekoupí hned, ale ví, že když budou hledat dárek, mohou přijít k vám. 

Pokud mate výlohu vystavte tam vánoční balíčky, doplňte viditelně ceny a přidejte nějaký poutavý text , například: "Vánoční dárky u nás vyřešíte raz dva"

PŘIPRAVTE SI DÁRKOVÉ VOUCHERY

Radost pod stromečkem udělá vánoční balíček s vlasovou kosmetikou ale i poukaz na službu. Proto byste měli popřemýšlet v jakém designu je letos uděláte a v jaké hodnotě. Pro vás to má samá plus: dostanete peníze už tento rok, nabídnete další vánoční dárek k prodeji a navíc voucher může také dostat zcela nový klient, který k vám ještě nechodí. To zní dobře, co říkáte?

Pro tvorbu voucheru se vyplatí oslovit grafické studio, které vám je vytiskne na pěkný a kvalitní papír. Voucher je vaší vizitkou a čím krásnější bude, tím vás bude lépe reprezentovat a o to více se bude prodávat. Doplňte ho například stužkou nebo drobou ozdobou. Udělejte ho takový, jaký byste si přáli dostat. Inspiraci můžete najít například na PINTERESTU ZDE . Grafiku si můžete také připravit I sami zdarma na CANVA ZDE.

Stejně jako u balíčků platí, že sami se neprodají. Musíte je vystavit a promovat na vašich sociálních sítích a v salonu. Pokud mate recepční, můžete jí zadat, aby zakončila každý hovor, kdy vám volá někdo do salonu informací,: Děkujeme za zavolání a pokud byste si nevěděli rady s vánočními dárky, můžete se na nás obrátit - budeme mít vánoční balíčky a vouchery.

ATMOSFÉRA V SALONU - NENECHÁVEJTE SI JI PRO SEBE

Vánoce jsou skvělou příležitostí, udělat na salonu něco jinak. Určitě rádi salon vyzdobíte, to je jasné. Je potřeba to sdělit světu. Můžete udělat vánoční focení s klienty a postovat je na vaše sociální sítě. Klientům můžete připravit punč (nezapomeňte na nealko verzi, pro řidiče) a ke kávě můžete dávat malý perníček. Jsou to drobnosti, které potěší a které hlavně vypadají moc pěkně na fotkách. Pokud se rozhodnete dávat klientům nějaký dárek, dejte si jen pozor, aby ho dostali opravdu všichni nebo pro to byla stanovena určitá pravidla (každý,  kdo u nás utratí XYZ peněz, atd.) protože pokud dáte dárek jednomu a druhý to vidí na instagramu, bude ho také očekávat pro sebe. Tak ať nejsou zklamaní.

OBJEDNEJTE KAŽDÉHO NA "PLONKOVÉ" MĚSÍCE PO NOVÉM ROCE

Každý, kdo k vám během svátků přijde, by neměl opustit váš salon bez dalšího termínu návštěvy. Takže I když na salonu bude velmi hektické období, nenechte zákazníky odejít bez jejich termínu a zajistěte si příjem během slabších měsíců v lednu a únoru.

POKUD TO ZVLÁDNETE A CHCETE NAVÝŠIT SVÉ PŘÍJMY - PRODLUŽTE OTEVÍRACÍ DOBU

Poslední 3 týdny před vánoci mohou být opravdu hektické a proto můžete uvažovat o dočasném prodloužení otevírací doby. Využijete tak velké Poptávky, která před vánoci je a zajistíte si lepší příjem. Nezapomínejte ale také, že zdraví mate jen jedno 😊

A S ČÍM ZAČÍT UŽ NYNÍ?

  • ZÁŘÍ/ŘÍJEN Rozhodně začněte s diskuzí o vánočních balíčcích a udělejte si průzkum mezi svými zákazníky. Než se u vás všichni otočí, máte listopad a to může být pozdě - sociální sítě vám v tom pomohou.
  • ŘÍJEN/LISTOPAD začněte si stahovat a ukládat inspiraci pro vaše vánoční vouchery a zajistěte si jejich tisk. 

Od čtvrtka 30. září 2021 platí opatření 14601/2021 pro obchody a služby, které jen prodlužuje stávající opatření. Pro kadeřnické salony se nic nemění, níže připomínáme pravidla.