TRŽBY Z HLEDISKA SLUŽEB
Pokud si tržby rozdělíme a sledujeme je dle jednotlivých
služeb, můžeme určit jejich podíl na celkovém obratu a při započtení všech
nákladů souvisejících s danou službou i určit, která nejvíce přispívá
z pohledu hrubé marže, tedy příspěvku dané služby k financování všeho
ostatního v salonu a která naopak nejméně (více o problematice hrubé marže jsme
psali zde). Pokud zahrneme i pohled z hlediska podílu na časovém fondu
v salonu, můžete nabízené služby rozdělit do čtyř základních skupin:
- služby, které trvají dlouho, ale přinášejí velkou
marži
- služby, které trvají dlouho a přinášejí nízkou
marži
- služby, které trvají krátkou dobu a přinášejí
velkou marži
- služby, které trvají krátkou dobu a přinášejí
nízkou marži
Ukázkový příklad vidíte na grafech níže, kdy náš imaginární salon Martin má tyto statistiky. POZOR! Příklad ukazuje statistiky, které vzniknou ze vstupních dat: cena služby, její trvání, počet služeb za dané období. Neznamená to ještě nic o tom, jestli jsou dané služby ziskové nebo ne. K tomu musíme znát celkové náklady salonu.